Text Size
בלוג ההווה הוא מתנה

22/5/17

קרה לכם שדיברתם עם קרוב משפחה, ספק או עובד בטלפון אבל החשיבה שלכם נדדה למקומות אחרים?

קרה לכם שעשיתם ספורט ותוך כדי הספורט חשבתם על מיליון דברים אחרים?

הנטייה הטבעית שלנו היא לסטות ממצבנו בהווה אל העבר (מה עשיתי לא נכון? / כמה קל היה פעם..) או אל העתיד (אין לי מספיק כסף / אולי בעתיד יהיה טוב יותר / אני לא אצליח..).

כשאנחנו לא נמצאים בהווה, בזמן העשייה, אנחנו לא יכולים לבצע אותה במלואה, בין אם זו עבודה עצמית או עבודה עם אחרים. אנחנו נמצאים בקשב לדברים אחרים ולא למה שקורה כאן ועכשיו.

אקהרט טול אומר שניתן להשוות את מצב הנוכחות לציפייה. לא ציפייה לעתיד אלא סוג ציפייה כאילו כל רגע הולך לקרות משהו, ערנות מלאה. במצב כזה אין מקום לחלומות בהקיץ, לחשיבה או לזכרונות כי רק הנוכחות ערנית וה"אני" כמעט ולא נמצא שם. במצב של ציפייה ערנית, המוח שקט ומניח בצד את המרדף אחר הידע ואת ההתעסקות באגו. אם זה לא קורה, אז לא באמת מקשיבים ולא באמת רואים.

ניסוי עצמי

אקהרט טול, בספרו "כוחו של הרגע הזה" אומר שנוכחות היא לא דבר שניתן לחשוב עליו ולהבין אותו. הבנת הנוכחות היא להיות נוכח כאן ועכשיו. כשאנחנו נוכחים בהווה, המהות שלנו מגיעה למחשבה. כדי לחוות זאת מציע אקהרט טול לערוך ניסוי עצמי:

עצמו את עינכם ואמרו לעצמכם: "אני תוהה מה תהיה המחשבה הבאה שלי".

הישארו ערניים וחכו למחשבה הבאה. הישארו ערניים כמו חתול השומר על מאורת העכבר. התרכזו רק בשאלה זו ותראו איזו מחשבה יוצאת ברגע זה אליכם. המחשבה שתגיע תהיה קרוב לוודאי בנושא משמעותי עבורכם כי אתם מרוכזים ונוכחים ברגע זה.

זה לא פשוט ואם לא תצליחו בפעם הראשונה, תנשמו עמוק, תתרווחו בישיבתכם ונסו שנית. ספרו לי אם הצלחתם הפעם.

חיבור של מחשבה, גוף ורגש

להיות נוכחים בהווה, ללא מחשבות על מי אנחנו צריכים להיות ומה מצפים מאתנו שנאמר, מקנה לנו את היכולת לחבר את המחשבה, הגוף והרגש לאותו נושא בו אנו עוסקים. אימון עצמי על יצירת נוכחות בהווה משפרת ריכוז ומיקוד ויוצרת סביבה מעצימה לעצמנו ולאנשים שאתנו. התוצאה הסופית היא ההצלחה שלנו לבצע את המשימה או השיחה או הפעולה הפיזית בה אנחנו נמצאים באותו זמן על הצד הטוב ביותר.

חישבו איזה ערך מוסף זה נותן למערכות יחסים. כשאנו משחקים עם הילד שלנו ומרוכזים רק בו, הוא מרגיש את מלוא תשומת הלב שמוקדשת לו ובאופן אוטומטי הוא מתמלא וגדל עם זה. אנחנו מהווים בנוכחות זו מודל לדוגמה וללמידה. הוא לומד מה היתרון של להיות נוכח בהווה.

אותה ההשפעה תהיה במערכות יחסים עם עובד או עם מנהל. בשיחה עם עובד נתרכז בו, נקשיב רק לו ולא להפרעות שמסביב, נוכל להראות לו עד כמה הוא חשוב לנו וכתוצאה מכך נוכל ליצור שיחה עניינית, ממוקדת ואפקטיבית.

כמו שנאמר –

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift. That is why it's called the Present“. (Joan Rivers) 

בפגישותיי עם מתאמנים, למדתי להיות נוכחת במה שקורה בכל רגע בפגישה. אני שם בשבילם ולא מכניסה את האג'נדה שלי לתוך הסיפור שלהם. בכל פעם מחדש אני מגלה עד כמה זה עוצמתי עבורם (וגם עבורי).

מציעה לכם להתנסות בלהיות בהווה באופן נקי, בלי לערב את העתיד או את העבר. להיות רק עם המחשבה או המשימה בה אתם עסוקים באותו רגע.

בהצלחה

חדשות

  1. השפעת שינויים טכנולוגיים על זמן עבודה מול זמן פנאי

     השינויים הטכנולוגיים - התפתחות האינטרנט, התקשורת הסלולרית וכו', יצרו אפשרויות העסקה מגוונות.

    זה התחיל בהגמשת שעות העבודה, המשיך בעבודה חלקית מהבית וכיום יש עובדים שכירים שכל עבודתם מתנהלת מהבית כגון, אנשי מכירות טלפוניות, יועצים ומוכרים בשוק ההון.

    עבודה מהבית יכולה להיות נוחה מאוד, אבל יחד עם זאת קשה להתרגל אליה

     

    לקריאת המאמר המלא

     

     

     

  2. ההווה הוא מתנה

    קרה לכם שדיברתם עם מישהו אבל החשיבה שלכם נדדה למקומות אחרים?

    קרה לכם שעשיתם ספורט ותוך כדי הספורט חשבתם על מיליון דברים אחרים?

    קבלו ניסוי עצמי להעצמת תחושת ההווה

    לקריאת המאמר המלא

     

     

     

  3. בעקבות הכתבה של מיקי חיימוביץ בתכנית "המערכת":

    האם מותר האדם מן הרובוט?

    על בטחון תעסוקתי ותכניות לעתיד

    למידע נוסף לחץ כאן

     

     

     

     

  4. העולם התעסוקתי שלי!!

    לאחר סיום לימודים אקדמיים? רוצה להתקדם בעבודה? מה הצעד הבא בקריירה שלך?

    פגישות אישיות למיקוד ולהגשמת השאיפות התעסוקתיות שלך.

    לפרטים נוספים

     

  5. למנהל/ת בתפקיד חדש שרוצה להצליח - בקרוב ייפתח קורס המיועד לך

    למידע נוסף לחץ כאן